tiistai 23. elokuuta 2016

Hyvä fiilis!



Meninkin eilen hevosella jota en ollut edes ajatellut vaihtoehdoksi, listassa luki Senda. Olen mä sillä peltoillut mutta on siitä jo vuosi kun oon kentän aitojen sisällä sillä mennyt! Senda oli siis tosi positiivinen yllätysja olin ihan täpinöissäni tunnista! 




Hyvä fiilis tarttui selkeästi Sendaan ja seoli ihan uber kiva ratsastaa! Raveista asti se oli kivasti pohkeen edessä ja herkkänä. Ravissa verkkailin Sendan volteilla ja ympyröillä siäpohkeen ympärille. Mun piti olla aika tarkkana siinä, ettei se kumminkaan kaatunut sisälle. Mentiin myös harjoitusravia alkuverkoissa ja se auttaa mua aina saamaan jalat paremmin hevosen ympärille!



 Laukkailtiin molempiin suuntiin reippaasti kevyessä istunnassa ja Senda tuntui laukassakin tosi kivan herkälle ja en joutunut turhia patistelemaan sitä eteenpäin! Saatiin hyvä laukkaverkka ja pidätteet tosi hyvin läpi!



Puomeilta on vaan videota ja ne meni ihan hyvin. Tultiin siis kaarevalla uralla puomit ja piti kokeilla vähän laukanvaihtoa. Senda ei vaihda sileellä helposti mutta kyllä se esteillä vaihtelee tosi näppärästi. Puomeilla unohdin joko puolipidätteen tai vaihtoavut ja Senda oli koko kaarteen ulospin asettunut aina väärällä hetkellä. Sendalla oli myös tosi paljon virtaa ja kun käänsi tehtävälle niin sai ottaa todella vahvan pidätteen, muistutuksena siitä että tehtävä on tulossa jahaluan sen huomion siihen. Muuten se olisi ollut menossa lapa edellä kaahottaen!






Onko mitään söpömpää???<3 

Loppuverkoissa sain jarrutella Sendaa reippaasti ja oisi voinut ollalyhyemmät ohjat, koska mulla oli kädet sylissä!



Tunnista jäi tosi hyvät fiilikset ja kiittäkäämme luottokuvaajaa Lauraa ihanista kuvista ja videoista!!!


Käykää kurkkaamassa Lauran blogi!!!

1 kommentti:

  1. Hihi niin söpöt vauhtikakarat❤ Ja eipä mitää, tykkään kuvata😉

    VastaaPoista