perjantai 4. joulukuuta 2015

Joulukalenterin luukku 4 Redi myyty!







Tällä kertaa lopun sai mun ja Redin tarina.
7.4. -1.12.15

Tämä unelmakausi kesti koko syksyn. Ihan huimaa kehitystäni saan ikuisesti jäädä kiittämään Redille. Ihan fantastista saada oppia noin järkevältä, vaikealta, mutta herkältä hevoselta. Ensimmäisen kerran menin Redillä keväällä. Kerkesin mennä sillä keväällä 3 kertaa ja syksyllä yhteinen taival sai vasta kunnon alkunsa. 
Eka kerta selässä, Redikään ei näytä tyytyväiselle.


Toka kerta selässä ja ekaa kertaa Redillä hyppäämistä!


Kolmas ja viimeinen kerta keväällä kyydissä!




Treenattiin ahkeraan reilu 1kk putkeen. Kaikki treenit oli ihan unelmia, ne meni todella hyvin ja löysin Rediin ne pysyvät nappulat. Reetu toimi aina, tiesin millainen se on ja miten se reagoi mihinkin. Sain todellisia WAU -elämyksiä siellä selässä. Se toimi, kuin kello, kuin ajatus! Varsinkin pienen saikun jälkeen se oli parempi kuin koskaan ratsastaa! Toki kerran syksyn aikana käytiin kiihdyttelemässä ja purkamassa energioita vauhdikkaalla peltoilulla ja luotin Rediin ihan 100%. Käytiin valitettavasti yhdet estekisat, joissa vaan 40-50cm luokka, joka jälkeenpäin kaduttaa ja harmittaa. 
Eka kerta kesän jälkeen kyydissä

Redillä oli niin ihanan laajat liikkeet.

Redi on myös ihan ensimmäinen hevonen, jota olen ratsastanut noin pitkään eli tulipahan mentyä paljon hevosella!

Tota laukkaa jää kyllä ikävä ja sen omaa moottoria! 


Maailman hienoin! <3

Koko syksyn työn, joka oli todella palkitsevaa, opettevaista ja tosi hieno kokemus. Sen kaiken palkitsi koulukisojen voitto! Ihan huimaa ja sain elämäni parhaimmat kouluprosentit 63,8%.  Redi on ehdottomasti tähän mennessä ollut se ykköshevonen. On ollut alkusyksystä huonompia tunteja jolloin on itkukurkussa yrittänyt kavereille valehdella, että ihan hyvä se oli. Ei se aina ollut. Mutta tuurilla niitä tunteja ei voitettu vaan opettelulla ja taidoilla! Redi vei mua tosi reippaasti eteenpäin omassa ratsastuksessa. Ja vielä loppukeväällä ennen ekaa tuntia olin melkein paniikissa, että se lukee listassa mun kohdalla, se olisi niin hirveä hevonen. En mä osaa, se vie mua, nostaa väärät laukat, mulla on liian vahva käsi, esteillä se on varmasti ihan mahdoton! Ja kaikki edellä mainitut on ohitettu ajat sitten! En voisi ikimaailmassa, en oikeasti ikinä voisi nykyään kuvitella, että en osaisi ratsastaa sitä mulle sopivalla tavalla. Se sopi kuin hansikas käteen ja nyt oli sitten aika luopua siitä. Tää luo mulle itelleni vähän kyllä siitä toivoa, että ajan kanssa kaikenlaisiin hevosiin kyllä tottuu ja oppi ratsastamaan ja ymmärtämään niitä! 
Aina ilo nousta kyytiin!

Kaunein eläin <3


Niin iloisena laukkaamassa!


Tarmokas askel ja ilmekin kohdillaan! :P <3

Raviväistöt ei Redin vahvuuksia

Tämä sen sijaan oli!

Näin rullaavasta, pyöreästä ja ilmavasta laukasta voin enää vain haaveilla! Redillä tämän saaminen oli kyllä lottovoitto!


Tyytyväisenä menossa! <333

<3 
Historiallinen hetki! <3 



Sori näiden kuvien piti tulla vasta näiden alempien estekuvien jälkeen. :D

Ainoa epäonnistunut tunti Redillä, eikä tämäkään edes ollut paha! Pahin mihin me yhessä pystyttiin! :P



Jep me vaan laukkailtiin esteistä läpi ilman sen suurempaa kotrollia! :D

Ohi mentiin ja kuskilla palo päreet! 
Hihih! :3

Hymyilyä ei saa lopettaa, vaikka ei putkeen mennyt!
Tässä vielä sekalaisia kuvia musta ja Redistä koko ajalta!
Mielenkiintoinen laukkaympyrä... :D

Haha muistan tää oli niitä ekoja järkevän menon kuvia! :P

Paras hepsu!






Enjoy the ride! Eiks vaa? :D

Ekoja raveja alkusyksyllä :D Huhhuh miettikää päästiin noistakin ahkeralla treenillä pois! 
Treenii, treenii, huomatkaa että ravi on jo tosi ylöspäin suuntautuvaa ja Redikin näyttää tyytyväiselle

<3 sanaton, Ps. tuntuma suuhun lapset, muistakaa se!

<333

Verkkailua 
Ohjan pituus taas erittäin hyvä!!!

Ja uskokaa tai älkää opin istumaan tohon raviin, ei ollut ikinä kovin tasaista mutta vatsalihaksilla pärjäsi

Maailman hienoin <3

Viimeinen ja onnistunein yhteiskuva, heippa Redi! <3


Mä oon ehdottomasti kiitollinen jokaisesta sekunnista jonka oon saanut sen selässä ratsastaa, kokea, tuntea ja elää! Ja taaksepäin katsottuna Redi tuli täydelliseen aikaan mun ratsastusuraa. Se niin sanotusti lykkäsi siihen lisää vauhtia! 
Kiitollinen ja onnelinen tästä maailman mahtavimmasta tilaisuudesta ratsastaa näin hieno ja upeaa hevosta kuin Redi!!! <333

2 kommenttia:

  1. Mä aloin oikeesti itkemään, kun luin tän postauksen <3 olitte niin kaunis pari... harmittavasti on vaa niin, että ne parhaimmat parit usein on niitä, joilla yhteistä aikaa on kaikista vähiten.
    Mut teidän taival on ollut todella mukavaa seurattavaa, kehitys on ollu huomattava! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi ei... Kiitos! <3 Jep mustakin tuntuu, että asia on noin! :(

      Poista