lauantai 12. joulukuuta 2015

Joulukalenterin luukku 11







Muutama sananen:

Itse käyn kerran viikossa (toistaiseksi) tunneilla ja olen ajatellut ottaa jossain vaiheessa toisenkin viikkotunnin, mutta pitää katsoa mille päivälle. Tässä tallinvaihdon aikana huomasin, että kehitys lähti eteenpäin. Kaikki oli niin erilaista ja uutta. Uudet käytännöt, uudet mahdollisuudet, esim. maastoesteille, peltoiluun. Uusi estevarasto, uudet hevoset, uudet opettajat, uudet käytännöt ym. Halusin päästä aika nopeasti juttuun mukaan, olinhan jo aika "kokenut" heppahommissa viime talvena. Mutta kyllä siihen sopeutumiseen aikaa meni. Ihan erilaiset hevoset, joista kukaan ei muistuta ketään Viikissä, oli mulle se vaikein juttu. Tulin meidän tallille 50-60cm tasoisena. Totuuksena se, että hyppäsin tuon C-merkin radan vasta ennen Viikistä lähtöä. 

Uni <3

Parasponi, pikku Nasu <333

Valmennus Viikissä syksyllä muutti näkökulmaani ratsastaessa todella paljon, tiesin mitä haluan alkaa vaatimaan hevoselta ja itseltäni. Tunneilla pystyi vaan pyörimään, mutta valmennuksen kautta sain henkilökohtaisempaa opetusta, koska ryhmä oli kivan pieni. Tiesin, että haluan hevosen täysin mun kuulolle, eikä oteta lähtöjä jos joku tulee maneesin ovelle, vaan ollaan hommissa! Pohkeesta eteen, kohti tuntumaa. Reipas, rento ja rytmikäs, kolmen R:n sääntö jota lähdin syksystä 2014 eteenpäin joka ratsastuskerta hakemaan. Valmennuksessa oltiin varmaan about HeC-tasoa, koska meillä oli rataharjoituksetkin, jossa tuo vedettiin. 

Silloin aloin hahmottamaan n. 5 vuoden ratsastuksen jälkeen, että esteet tulee olemaan se mun juttu ja uudella tallilla olikin esteryhmiä ja lähdin syksyllä kokeilemaan tunnille jossa hypättiin about 60cm rataa. Oli siellä porttia, lankkua ja suhteutettua, vieras hevonen, vieras opettaja ja esteet kannattimilla 60cm korkeudella. Luotin aika paljon vaan omaan tekemiseen ja poniin. Ja tunnin jälkeen kuultiin, että meidät otetaan mielellään vastaan estetunneille. Ja täällä sitä ollaan. Niin hienoa ja niin upeaa! Olen mennyt Rikolla, Sendalla, Netalla ja Paavolla, sekä tietty Redillä! 
Olin aluksi varma, että en tule pärjäämään, mutta keväällä tuli peltoiltua, hypättyä maastoesteitä, mentyä kahdet kisat (yhteensä 3. luokkaa), hypättyä muuria, trippeliä, ihme ristiestettä, lankkua ja porttia ja nyt syksyllä uutena asiana 1m pituista vesimattoa esteen alla. Mulla on mahikset myös ulkopuolisiin kisoihin heti kun olen itse valmis menemään, katsotaan menisikö keväällä hyppäämään Laaksolle jotain pientä luokkaa! ;) Tai sitten ei. :D Pääsen kisaamaan n. 1 krt kuukaudessa, joka tuo sitä rutiinia. Tämä tallin vaihto tuli mulle oikeaan aikaan ja olen tosi tyytyväinen tallivalintaan! 







Kesäleiritkin auttaa ja ekalla leirillä tein kesällä HeB:n kouluohjelman. Hyppäsin Pepillä 80cm. Korjattiin yksityistunnilla vähän asentoa ja apujen käyttöä. Hyppäsin tunnilla Qvistillä 1m jne..








Viikkiä on vieläkin ikävä ja kauheaa ajatella, että kävin siellä helmikuussa viimeksi. Niin moni asia on sielläkin muuttunut, joka on tosi hienoa! Nasselle ja Masille kuuluu  myös ihan hyvää ja voisinkin pyytää niistä jotain tuoreita kuvia tai ylipäätään koko Viikistä! Mua harmittaa toisaalta se, että jos olisin tiennyt kuinka paljon siellä asiat tulee muuttumaan, niin olisin ehkä jäänyt sinne... Mutta kukaan ei olisi voinut sitä silloin n. vuosi sitten tietää. Ja kyllä mulla on ikävä kaikkia mun kavereita siellä sekä poneja ja opettajia. <3 Siellä ratsastin huikeet 2 ja puol vuotta! <3 Wow..! Mutta ajat muuttuu ja muistan että viime syksynä siellä mulla alkoi menemään jo aika hyvin, mutta nyt kun vaihdoin tallia niin mulla menee entistäkin paremmin ja oon kehittynyt iha super paljon! 
Viimeinen tunti Viikissä

Valmennuksessa Hemulilla

Parasta <3

HeC -rataharjoituksen jälkeen, mulla on muuten videolla pätkä rataa, pitöiskö laittaa!? :DD

Spirit :`D


Kiitokset tästä kaudesta, opettajille ja hevosille! Vielä yksi viikkotunti ja sitten lomille!

2 kommenttia:

  1. Moi! Jos Viikistä haluat terkkuja, niin tässä niitä tulee. Kaikki ponit voivat hyvin, mutta Masi ja Hemuli köpöttelevät nykyään vaan rentoja tunteja, M takajalkojen kinnerpattien takia. Nasse on ollut erittäin esimerkillinen monilla tunneilla jne. Tiistaina meillä on koulukisat täällä. ;) Tervetuloa käymään taas.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Go Naspe! <3 Hyvä hyvä! Aiotko osallistua Minnilliä niihin? Tsemppiä ja pitäis tosiaan taas tulla! :)

      Poista