lauantai 22. marraskuuta 2014

Luminen valmennus! ja oma tunti

Tosiaan nyt on lunta! Ja juuri sopivan verran. Hepoilla ei ole vielä hokkeja jalassa, mutta kyllä ne ensi viikon aikana varmaan saa. Tiedä sitten, kun lumen sanotaan sulavan pois...

Sitten valmennukseen. Meillä oli neljä ristikkoa todella pieninä, mutta tehtävien idea oli saada hepat kunnolla avuille. Ravailtiin hetken ympyröillä ja taas kevyttä- ja esteistuntaa harjoittaen. Sitten alettiin jo ajoissa laukkailemaan ja mulla olikin töitä saada Hemuli oikeasti etenemään! Kun sillä ei ole kovin helposti sellainen pyörivä ja matkaa tavoittava laukka. Sitten kun sain sen esiin, piti tehdä töitä että jaksoin ylläpitää laukkaa ja istuntaani! Sitten sellaisia kääntelytehtäviä ja kun pääsi ekan vaiheen, pääsi ensi kierroksella toiseen ja siitä kolmanteen vaiheeseen. Ja siis esteiden välissä tehtiin tiettyihin pisteisiin siirtymiset. Aluksi siirtymiset tehtiin käyntiin ja kun ne alkoi onnistumaan, niin vikalle tehtävälle siirtymiset tehtiin kontrolloituun raviin. Siinä vaiheessa Hemulin jarruista oli hyötyä! Valkka meni kyllä tosi hyvin! Mulla on muutama kuva, niin niillä mennään.
Hemulin ilme :'D 
Ohjastuntuma 10+
Äidillä ei ollu tarkennus oikein mssä, mutta on tääki jotain! :)
Rosso tuli tähdittämään kuvia! 

Olin valkan jälkeen tosi väsynyt ja kun olin laskeutunut Hemulin selästä piti nousta jo seuraavan ratsun selkään.. Ramonan. Olin tosi väsynyt ja yritin parhaani keskittyä, mutta mun käytös heijastui Ramonaan. Mentiin ravi- ja käyntiväistöä ja laukkailtiin pääty-ympyröillä. Ensi viikko sileällä ja sitten hypätään kaikki kolme tuntia ennen joulua! Valmennuksen sijaan ensi viikolla on rataharkat. Tämän päivän tunnista ei ole kuvia (ihan hyvä vaan :D).

2 kommenttia:

  1. Mitkä rataharkat teillä on ja minkä tasoinen valkka? Menet Hemulil tosi hyvin!!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Meillä on HeC estemerkki ja valkka varmaan HeC tasonen, mutta suoritetaan HeB. Kiitos :)

      Poista