sunnuntai 16. marraskuuta 2014

Joulukalenterin luukku 3: HIHS 2014

Vähän speciaalimpi luukku, koska banneri on näköjään pielessä :D Päätin vasta nyt joulukuussa kertoa mitä mieltä mä olin tän vuoden HIHS:stä, koska mulla itsellänikin pusrsusi korvista ulos, kun niitä tuli tietty lokakuussa ja yllättävän monta vielä marraskuussa. HUOH! Nyt sitten päätin teille lukijoille kertoa mun oman näkemykseni.

Taas kerran voi olla iloinen siitä, kuinka hyvin tapahtuma Helsinki International Horse Show oli järjestetty! Erinomaista! Kyllähän sen huomasi, kun Expoa ja niitä ravintola paikkoja etsi, että oli pieni halli, vaikka olihan areena iso ja verryttely myös. Kerrankin... Tosi mukavaa oli ja yllätyin, kun mua tultiin ihan haastattelemaan (black out) johonkin ja, että mun haastattelu myös julkaistaan viikon päästä, kai kirjallisena jollain nettisivuilla. Kävin katsomassa myös PS Of Swedenin ständin ja se oli oikein kiva, mutta yllättävän pieni. Ostin pari juttuakin, niistä lisää alhaalla. Kuvia tuli varmaan 700 sataa, mutta... Katsottiin ekana Knock out, jonka voitti Nipsu ja sitten 145cm ja FEI 160cm World Cup, jonka voitti Steve Guerdat ja Anna-Juulia Kontio pääsi hienosti puhtaan radan ja uusitaan ja siinäkin puhdas rata, vaikka aika ei riittänyt. 10-sija Fardonin kanssa!




Nipsun hevonen oli tosi hieno!

Sitten alkoi 140cm



Tämä este oli aika pelottava monelle hevoselle

Jä välillä moni muukin...





Juuli, vähän uudemmalla hevostuttavuudella

Tämä hyppy tuli IHAN paikoiltaan


Kuvassa Mikko Mäentausta


Juuli ja siis nämä kuvat ei ole oikein järjestyksessä, mutta ensimmäisenä on kuitenki 140cm



Hevoset oli aika innoissaan radalla




Ja tästä alkaa 160cm kuvat. Tässä verrttelystä napsittuja kuvia.

Lotta-Riikka Rintamäki siirtyi verryttelemään

Hevosilla oli monta loimea ja varmaan yli 30 oli tuo raidallinen loimi :D
Alkuravailua

"Mitä sä siel kuvaat?"

Näin heität loimen hevosen selästä1 Toi tippu maahan

Joku nosti sen loimen takaisin. 

"Toi vaan lanittaa ja mä seison..."

2Kattokaa ny mun hoitaja tsekkaa mun jalat!"



Ööö... "Kato mä oon nii kiltti enkä maksa paljoo tai mitää, nii mut voi pitää vapaana."




Aika hyvä ratsastusasu. Toi oli siis hoitaja joka kävelytti, mutta...



Tämän hevosen hypyt oli tosi huonoja ja jännittyneitä ja uusinassa hypäsivätkin esteen sekaan...

Tämä valkoinen kuusilla koristeltu este tuotti monelle ongelmia, yleensä otettiin kielto tai puomi tai tämä kolmas vaihtoehto...



Ja ennen tuon valkoisen hevosen tippumiskuvia ollut punatakkinen ratsastaja tosiaan hyppäsi esteen sekaan.

Nyt tippuu...

...tai onneksi sittenkin ei


Juulilla ja Fardonilla meni super hyvin!



Häntä viimeistelee hypyn! :D

Esteiden reunat oli todella kauniisti koristeltu


Kevin Staut


Ja tosissaan hevoset oli ihan innoissaan varsinkin uusinnassa!



Nino De Buisonettsin hyppy oli aika suora 



Ja Michael Whitaker sekä Viking jäi hetkeksi areenalle, kun tyntekijät tulivat liiankin nopeasti laittamaan uusintarataa. Tosiaan muutamassa ylemmässä kuvassa ollaan jo uusinassa.


Juulin ja Fardonin uusinta

Ja taas mennään!


Martinilla meni hyvin 160cm, vaikka 140cm päättyi keskeytykseen.

Näin saatiin palkintojen jako käyntiin

Ninolle kiitokset ja kehut oli suuret!

Kaikki sulassa sovussa

Steven ja Ninon ilmeet! :´D huomaa kieli

Tämä Christian Ahlmannin ori hirnui aina kun tuli areenalle!

Joku ei malttanut...

Mäki haluun ton loimen joku päivä mun hevosen päälle!

Kiitos, kumarrus ja...

...poseeraus, siis DAA!

Nyt lähti!

Heippa tältä kertaa!

Ostoksina Busaton chapsit 40€

Ja HV Polon sukat 9,95€

1 kommentti:

  1. Tää oli kiva postaus, mut kuvia oli vähän liikaa. Muista kuva-tekstisuhde!

    VastaaPoista