maanantai 16. joulukuuta 2013

Joulukalenteri 17

Joulukalenteri
Päätin kirjoittaa tekstin, joka kertoo kahdesta eri näkemyksestä. Ensimmäinen näkemys hevosen selästä katsoen ja ajatellen ja toinen näkemys ihan maasta käsin.
Tänään siis tajusin itselleni aivan uuden asian. Nimittäin, kun olen istumassa ja katsomassa tuntia on oloni paljon turvallisempi mitä hevosten selästä. Ja turvallisuuden tunne korostuu mitä enemmän muita ihmisiä maneesissa on. Esim. tänään, kun olin katsomassa tuntia olin että: "Wauu täällähän on paljon väkeä noilla on varmaan mukavaa mennä, kun on paljon väkeä auttamassa ja turvana."  Mutta sitten kun itse ratsastan niin olen paljon epävarmempi ja pelokkaampi. Vaikka esteet ovatkin lähinnä sydäntäni niin en ole uhkarohkea ratsastaja. Olen tosi sosiaalinen ja juttelen paljon alkukäyntien aikana, mutta olen ujo ratsastaja=pelkään että hevonen säikähtää jne. Mutta siis hevosen selästä käsin mulla ei ole yhtä kotoisa ja turvallinen olo mitä maasta käsin.
Toinen asia on este- vai kouluratsastus ja miksi?
Tuhon ei minulla loppujen lopuksi ole helppo vastata jos nyt näin nopeasti sanoisin niin esteet. Mutta minulla ei ole turvallinen olo vaan minulla on niitä hypätessä kivaa ja, koska hepat tekee paljon hommia niin ne ei kuuntele hirveesti ylimääräisiä ääniä. Mutta kun menen koulua olen aina että: "Blääh taas tätä pohkeenväistöä ja lisättyä ravia!" Mutta niissä hommissa tosiaan keskitytään paljon enemmän istuntaan ja perusratsastukseen. Esteissäkin, kun tippuu niin sattuu varsinkin jos siihen puomin päälle tipahtaa. Sitä minä siinä pelkään. Sitten pelkään hevosissa vauhtia joten sikäli esteet on huono, mutta jos saan kontrolloitua hevosta reippaassa tahdissa niin ei lujaa menostakaan haittaa ole. Ylipäätään tuo on tyhmä kysymys johon vastaan, että esteet!

Toivottavasti tämä oli inspiroivaa ja teitä myös auttaa pohtimaan tuollaisia juttuja.
Huomenna mulla on lyhyt päivä joten silloin oikein kunnon postaus tulossa! :) Nassen varustepostausta en saakkaan joulukalenteriin, mutta se silti on tulossa. ;)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti