perjantai 20. helmikuuta 2015

Mä tuun kylmästä lämpimään... UAE, Dubai

Eikus, toistepäin. Mä tuun lämpimästä kylmään...

Heh täällä kylmässä Etelä-Suomen säässä taas ollaan. Harmaata ja sadetta koko loppuviikoksi ja ensi viikon alkuun, mites nyt näin kävi?

Aivan oltiin siis viikko Dubaissa, Yhdistyneissä Arabiemiirikunnissa. Lähdettiin 12. päivä torstaina ja tultiin eilen, 19. päivä. Tässä siis päiväpäivältä tekstien ja kuvien kera koko reissu! Toivottavasti jaksatte lukea (yritän kirjoittaa suht. tiivistetysti)! TEKSTIN LOPUSSA PIKKU INFO DUBAISTA JA VINKKEJÄ SINNE! (jos olet menossa) SIELTÄ LÖYTYY MYÖS MUUTAMA PIKKUINFO BLOGIIN LIITTYEN!

To 12.2. Matka Dubaihin alkaa! Ensin normaali koulupäivä ja illalla koneella lähtö, joka sisälsi vaihdon Munchenin lentokentällä. Ensimmäisen lennon aika (Helsinki-Munchen) 3h, toisen lennon (Munchen-Dubai) 6h. Ensimmäinen lento oli niin lyhyt, että pysyttelin suosiolla hereillä ja katselin maisemia. Toisella lennolla nukuin lopun about 3 tuntia.

Saksassa
välipalaa

Ruokaa! Joo ei näytä kovin herkulliselle, mut oli oikeesti hyvää lentokone ruuaksi!

Palmusaaren vasenpuolisko näkyy parvekkeelta
Dubai näkyvissä

Panorama (sori että näin pieni!)

Sitten hämmästelemään! (kuvassa ei ole perhettäni)

Hotelli toinen vasemmalta

Kahlailemassa

Kirkasta vettä! Kuka bongaa meritähden? Kommentoi jos löysit!

Meritähti kädessä

Pe 13.2. Aamulla lento saapuu myöhässä Dubaihin, mutta silti heti aamusta. N. 40 minuutin ajomatka hotellille. Meidän huone oli 39 kerrokseessa, hotellissa kokonaisuudessaan 52 kerrosta. Keittiön ikkunasta näkyy Palmusaaren vasen puolisko ja rantaa. Parvekkeelta samat, mutta lisäksi parvekkeelta tiukasti oikealle katsottuna näkyy myös Burj al Arab, 7 tähden hotelli (maailman hienoin). Äkkiä hotellin aamupalalle, rannalla piipahdus ja vähän hämmästelyä. The Walk kadun Starbucksista vanilla Frappucinon haku ja pikku hiljaa takaisin  hotellille. Hotellimme takana oli Marina, jota kiersi 7,4km kokoinen kävelykatu. Siellä oli ravintoloita ja paikallisia "marketteja", ainakin siinä kohtaa missä me käveltiin (ei käyty kovin pitkällä). Kävimme siellä syömässä illalla ja mun ruoka oli kana-sieni pastaa. YLHÄÄLLÄ KUVIA PERJANTAISTA!

La 14.2. Aamu starttasi, joka päivä keittiössämme tehdyllä aamupalalla, joka sisälsi hedelmiä, leipää, juustoa, levitettä ja mehua, sekä välillä jogurttia. Siitä lähdimme Dubai metrolla Mall of Emiratesiin. Ostin Converset 292 dirhamilla ja kiertelin muitakin kauppoja. Illalla tehtiin itse hotellissa ruokaa (pihvi, ranskalaiset, salaattia). Nam! :)
Starbucks kuvat perjantailta

perjantailta

Lauantain itse tehty illallinen, nam! ;)

Su 15.2. Aamupäivällä 12:ta rannalle uimaan ja ottamaan vähän rusketusta pintaan. Hotellille vaihtamaan kuivat vaatteet ja 15.00 lähtö Safarille. Safarille oli tunnin ajomatka ja kun päästiin aavikolle, otettiin muutamat kuvat haukka kädessä ja auton renkaista vähennettin painetta ja eikun hurjastelemaan hiekkadyyneille. Kyllä muuten pelotti, mutta hauskaahan se oli! :D Sitten saavutttiin itse paikan päälle ja mentiin juomaan vähän vettä. Sitten olikin aika hypätä mönkkäreiden kyytiin! Hehe 20min täyttä kurvailua, oli aika vapauttava fiilis (rajattu alue jossa ajettiin rinkiä)! :) No koska ratsastustunti tulevalta viikolta jäi pois niin minimini lenkki kamelilla kelpasi! ;)
Illalla "paikallisempaa" ruokaa ja muutama esitys!
Ei sitten yhtään fiksumpaa ilmettä ollut :D
Liisa pääs tosihommii!

Kameli

Janotti, kyllä koko aika

Aikas awesome taivas

Paikallista foodii

Ma 16.2. Maanantaina lähdettiin hotellilta vesipuisto Aquaventureen. En ole niitä kovimpia hurjastelijoita ja jännitän yleensä mäkiä. Ensin mentiin villivirtaan ja mentiin pitkiä matkoja renkailla virrassa. Sen jälkeen mentiin pelottavaan mäkeen koko perheen voimin, oli muuten ihan kauhee, mut silti hauska! :D Sitten mentiin haiallas mäkeen ja villivirtaan uusikis, sitten vuoristorata mäkeen ja taas villivirtaan, välissä käytiin toki hampparilla! Oli kyllä tooosi hauskaa! Suosittelen menemään! Me mentiin vielä sen jälkeen akvaarioon nimeltä The Lost Chambers. Kaikki kuvat otettu jälkeenpäin, sillä puhelimia ei vedessä voinut pitää ellei ostanut 30€ muovi pussukkaa.
Lokerot

Sinne siis!

Shark Attackniminen mäki, oli aika easy, kuva google hausta ja linkki vielä sivulle https://www.google.fi/url?sa=i&rct=j&q=&esrc=s&source=images&cd=&cad=rja&uact=8&ved=0CAYQjB0&url=http%3A%2F%2Fdubai.in.ua%2Fakvapark-aquaventure-v-otele-atlantis-the-palm-v-dubae.html&ei=SqLnVNEboqjKA8-HgaAJ&bvm=bv.86475890,d.bGQ&psig=AFQjCNEQH7XgVQdTQ4ChslsURxneeZ6gWg&ust=1424552893801625

Tää oli mun mielestä ihan kauhee ja samalla kiva :D Vähän vuoristoratamainen

Atlantis, yhdestä kuvakulmasta

Pätkä villivirtaa

Kiva katto

Akvaariossa

Lionfish

Ti 17.2. Loikoiltiin lähinnä altaalla ja rannalla, illalla mentiin Outlet Malliin  ja syötiin BK:ssa. Ei mitään kummallista, mukava löhöpäivä. :)

Rantsu juomaa

Vähän fudiskenkiä...

Ke 18.2. Aamulla lähtö BIG BUS kierrokselle, oli mukavaa ja kuumaa. Yhdellä pysäkillä WAFI -keskuksen kohdalla hypättiin pois, vessatauko ja ruuaksi wokkia. Bussiin takaisin ja seuraavan kerran pois jäänti Dubai Mallin kohdalla. Kauppojen kiertelyä ja vesishown katsominen, illallinen hotellin terassilla. Se olikin viimeinen kokonainen päivä Dubaissa...
Atlantisbussiajelulla

Burj Khalifa

Illalla ei ihan mahtunu kuvaan.

Vesishow, sanotaan valojen näkyvän avaruuteen asti!

To 19.2. Aamulla viiden ja puolen tunnin yöunien jälkeen herätys. Lähtö kohti kenttääja aamupala kentällä (7up ja banaani). Sitten lähtö. Munchenissä taas vaihto, mutta todella pitkä vaihtoaika. Shoppailua ja ruokailu (tomaattikeittoa). Sitten kohti Helsinkiä ja koti Suomeen.

ART

Uuu....

Lentsikka ruokaa

Dubaissa oli todella hauskaa, ja loma oli oikein onnistunut vaikka olikin perjantai 13. päivä ;)

INFOA JA VINKKEJÄ DUBAISTA:

- Dubaissa sijaitsee maailman korkein rakennus Burj Khalifa
- suosittelen käymään jollakin safarilla, voivat olla ja ovatkin hauskoja ja niistä saa mukavia muistoja varmasti
- Dubaissa on todella siistiä ja roskia ei nää juuri missään
- kannattaa matkustaa taksilla tai metrolla, siisti, nopea ja halpa
- kauppakeskuksissa taksien Pick Up eli noutopisteisiin voi olla suuretkin jonot
- Aquaventure, on todella hauska paikka, voit myös ostaa lippuja joilla pääsee syöttelemään delfiinejä ja uimaan niiden kanssa, käymään The Lost Chambers akvaariossa
- Burj al Arab on maailman hienoin hotelli
- Dubai Mall on maailman suurin kauppakeskus (1200 kauppaa), joutuu kävelemään todella paljon joten kannattaa laitta vaikka ihan lenkkarit jalkaan
- Toinen akvaario sijaitsee Dubai Mallissa
- Mall of Emiratesissa on 700 kauppaa ja laskettelukeskus sisällä
- Dubaissa valuutta on dirhami ja hintalapuissa voit törmätä näihin lyhenteisiin DHS/Dhs = dirhams, DH = dirham, AED = Arab Emirates Dirhams
- ostoskeskukset ovat ilmastoituja ja viileitä, mutta eivät kuitenkaan niin kylmiä kun joissain paikoissa lukee, mutta me kävimme vain 3 kauppakeskuksessa joten jotkut sitten voi olla kylmiäkin
- ihmiset ystävällisiä
- kunnioitat kulttuuria ja ihmisiä, kun käytät erityisesti keskellä kaupunkia ja ostoskeskuksissa yli polven pituisia alaosia ja pidät olkapäät peitossa

BLOGIIN MINI-INFO

Blogiin tulossa lähiaikoia MyDay videolla, sekä videolla varustepostaus ja kahden viikon päästä saatte videopostausta tallilta. :)

1. Kivoja kuvia!:) Mikä kamera sulla on?:D

1. Ihan puhelimella kuvattu! :) Ja puhelin IPhone 4s ja siis meidän perheellä on yhteinen järkkäri ja se on Canon 500D ja siihen löytyy kaksi objektiivia 18-55mm ja 55-200mm

2. Kirjoittaja on poistanut tämän kommentin.