torstai 22. lokakuuta 2015

"Hyvää!!!"

Sanonko, että olen ihan yyber kiitollinen tästä tunnista! Meni ihan superisti, yritän kirjottaa nyt vähän eri tavalla, mutta en tiiä miten. No katotaan, voi olla että tästä tulee aika, normaali. Kuvia on mutta laatu ei välttämättä päätä huimaa! Onneksi on videoita ja pari muutakin hyvää. ;) 

Lähdin tunnille siis ratsunani Netta pony. Netta oli jo valmiina, joten mun ei tarttennu mitän muuta tehdä, kun nousta selkään jne. Olipas ihanaa, kun poni oli jo hieman väsynyt niin se ei spookaillut tai testaillu onko pakko. :D Jo alkuverkassa, sanoin itselleni, että ne ulkoavut läpi ja poni reippaasti pohkeen eteen. Tämä meni hyvin ja sain Nettaa ravissa, hetkittäin jo pyöreeksi. Tein paljon siirtymisiä ja herkistelin ponia avuille. 
Laukassa, Netta oli suuper etupainonen!!! Huhhuh, sellsta alamäkilaukkaa että! :DDD No mutta ope sanoi, että sitku tuntuu hyvälle ottakaa välikäynneille, no mulla ei todellakaan tuntunut hyvälle, ja open kommentti olikin, että pari askelta hyvää pyöreetä laukkaa ja se riittää! Ja niin teinkin. Se riitti. Sitten pitkät ohjat ja välikäynnit. 

Alettiin hyppäämää super vaikeea, mutta kivaa tehtävää, nimittäin täyskaarrot kentän molemmista päädyistä oikeastaan näitä kutsutaan enemmänkin kuman katkaisijoiksi, mutta tajuutte varmaan. :P Ja sitten siinä hypätään este ja vaihdetaan esten päällä laukka. Jotkut hevoset vaihtaa automaattisesti, mutta sen voin sanoa, että Netta ei! Se ei ole mitään lähellekään automaattia ja kyseenalaistaa kaiken "Onko pakko?" Siinä Netan motto.  :D
Laukattiin pitkää sivua ja käännettiin tiukka kurvi kulmaan ja hypättiin.

No tehtävä näytti jo muilakin hankalalle, niinkuin itsekin olin valmistautunut. Onneksi oli ulkoavut läpi. Ongelma joka mua mietitytti oli pitkä, etupainoinen laukka. Tehtävälle lähtiessä annoin kerran napakasti raipan pohkeen taakse ja Netta lähti tosi rullaavaa ja säädeltävää laukkaa (luojan kiitos)! Käänsin tiukkaan jäin hieman sisäohjaan roikkmaan, mutta Netta meni ja hyppäsi keskeltä estettä ja mä vaihdoin laukan! Mulla oli siis jonkin verran huolehdittavaa, mutta pääasia että poni hyppäsi ja näin kaarteestakin sopivat askeleet. Mun piti pitää alukka yllä rullaavana, pienenä, mutta tosi tehokkaana, tuoda poni esteelle suoristuksen kautta ja vaihtaa laukka päällä. 



Harjoitusravia, kuva just vähän hassussa vaiheessa otettu :D 

Laadusta tinkimättä :D 
En jaksa rajaa sori :P 
Keskellä oottelemassa vuoroa

Sit menoks!

Lopun tehtävä
Kerrankin tuntu, että Netta kulki ja liikkui eikä kusettanu mua ja hyppäs mistä pyysin ja teki mitä pyysin. Ja se oli tosi näppärän oloinen ja tuntu, että mehän päästiin vauhtiin kun tunti loppu. :) Mutta suuuper hyvillä fiiliksillä ens tunnille, ja tosiaan mihin toi otsikko viittasi, niin saatin koko aika kehuja ja meidän meno miellytti omaa silmääkin kun katsoin tuota alla olevaa videota. Tosiaan alussa videota laukkaan, niin olin just hidastamassa raville, mutta se meni pitkäks niin sit vähän pompin tossa laukassa! :P

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti