keskiviikko 13. elokuuta 2014

Sunny!

Oon niin ihastunut tähän poniin! Siinä vaan on sitä reippautta ja näppäryyttä. Sekä pilkettä silmä kulmassa. :D Aiheena oli tälläkin kertaa siirtymiset kolmikaarisella. Ne meni aika huonosti. Synny ei tahtonut muutamaan otteeseen kääntyä koko kiemurauralle vaan kiitoravaili ohi, kunnes lyhensin sisäohjaa ja annoin reippaasti ulkopohjetta, että nyt mennään eikä meinata! Sunnyllahan on se tapa että se alkaa kipittää käyntiä ja sitten pitää antaa kunnolla pohkeita jotta se pompauttaa sinne raville. Ja sen takia ne siirtymiset käynnistä raviin ei onnistunut. Viimeinen kaari mentiinkin laukassa sitten kun oli laukan aika ja kun tätä kolmikaaristakiemurauraahan tehtiin molempiin suuntiin, niin oikeaan kierrokseen vika kaarre oli tietty oikealle, niin siinä ennen laukkaa joka otettiin käynnistä niin ei poni oikein suoristunut, jolloin pää oli ulospäin eli ei lähellekään asettunutta. Vasempaan kierrokseen kun tehtiin kiemurauralle, mulle Sunny tarjoili taas ohi ravaamista, pysähtymistä ja siitä se alkoi pakittaa ja vielä laukka kaarteessa, raippani huomautuksesta pukin ja käänsin ympyrälle uusiksi ja taas pukkeja mutta kaksi kappaletta. Tässä vielä mun puhelimella otettuja kuvia tunnista. :) Ja muustakin. :D
Ponit on nyt makoillu paljon kun on kuuma niin turve on viileetä.
Ramona joi juomapullost! :D
Siis noi mun pyykkinaruohjat! Mulla on aina ongelmia noiden ohjein pitämisessä Sunnyn kaa. Ja käännän sisäohjalla ja ulkopohkeella, mutta ulko-ohjan tuki häviää multa. Ihan oikein mulle, että poni teki noin allaolevassa kuvassa!
Ja sitten tulos on tämä, mennään ohi kiemurauralle kääntymispaikasta! Ja mä mietin ja valitan vielä täällä blogissakin miksi näin käy, mutta tästä huomaa että kuvat on hyödyllisii!
Hyviä pätkiäkin tuli, tosin vain suoralla uralla... :)
Tässä ois pitänyt lähtee oikeelle laukkaa, mutta ei suoristus ja koska edellinen siirtyminen puomien väliin (ravi-käynti-ravi) meni pieleen kun piti siirtyy käynnistä raviin, jolloin hoidin sitä, enkä keskittynyt tulemaan tuolle viimeiselle pisteelle, vaan yritin saada ponin raviin ja tässä sitä ollaan, ei lähelläkään suoria! Jonka takia vasemmanpuoleinen ohja eli ulko-ohja kunnolla käteen, sisäohjasta lähtee mulla tuki ja mennään liian pitkälle ja pitäisi olla laukassa. Ja kyllä, tiedostan omat virheeni ja tällä hetkellä se on tuo että laukassa tuntuma ei säily ja ylipäätään kääntäessä ulko-ohjan tuki häviää.
Tässä sitä taas neuvotellaan...
Juuri tämän kohdan jälkeen käytin raippaa ja tuli protsestipukkia, jota se ei oikein saanu tehtyä, kun mulla oli (kerrankin) ohjat kädessä.

Juu eli tällaista tällä kertaa. :) Palaillaan varustepostauksen merkeissä huomenna!
















Ei kommentteja:

Lähetä kommentti