torstai 2. lokakuuta 2014

Haaste: 5 hyvää ja huonoa asiaa omassa ratsastuksessa

Haasteen ideana on kertoa viisi hyvää ja huonoa asiaa omassa ratsastuksessa.

HUONOT:

1. Jään esteen päällä helposti kiinni hevosen suuhun ja ylävartalo ei varsinkaan pienillä esteillä löydy melkein ollenkaan mukaan. Eihän pikku esteillä, niin tarvitsekaan, mutta jos ylävartalo ei ole mukana jään suuhun helposti kiinni.
2. Oon aika surkea harjoitusravissa istuja. Hetken jaksan ja saan hyvän tötsien ja sit mennäänki sillai boing, boing, boing, kun jauhosäkki. Ja nyt alkaakin kasvata vatsalihaksia kurssi. :D
3. Kädet oli aina ennen liian alhaalla, nykyään ylhäällä, mutta siirtymisessä lösähtää alas. 
4. Kun hevonen laukkaa ryhtiin välillä lysähtää. Etenkin Masin kanssa mulla tulee valkassa sellanen Jokcey-asento. Sopisin varmaan sellaseks :D Ainoo vaan, että vihaan laukkaurheilua ja en hirveästi pidä raveistakaan.
5. Olen huonompi ratsastamaan oikeaan kierrokseen, mutta valmennuksen avulla olen saanut korjattua asiaa. Vasen kierros taas menee leikiten. :)
Allulla 4 viikkoa sitten.


HYVÄT:

1. Ryhtini on super paljon parempi nykyään, kun ennen.
2. Kun hevonen työskentelee jätän sen rauhaan ja, kun tuttuni hevosta vielä ratsastin, niin kun se toimi, oli avuilla ja teki mitä pyydettiin sen enempää kyselemättä, niin pitkät ohjat ja se oli siinä. Ratsatustunnillahan, ei lopeteta ennen kuin tunti loppuu... 
3. Olen varmempi ratsastaja kuin, ennen ja en pysy niin paljon omalla mukavuusalueella, vaan pääsen mukavuusalueelta pois helpommin, kuin ennen. Ja varmempana ratsastajaan tarkoitan, että uskallan pyytää, kokeilla uutta ja ratsastaa "rohkeammin". Vieläkin tosin, jos hevonen on heti säikky, niin kellahdan aika helpolla todella epävarmaksi...
4. Olen nykyään paljon parempi sileän ratsastuksessa, eikä se tunnu niin tylsälle. :) Esteet on silti mun juttu! <3
5. Saan valkan kautta aina uusia vaihteita muistakin poneista, kun olen ratsastustunnilla. 
Ihana Allu! ❤️

Siinä kaikki! Haasteesta kiitos Tialle! www.tiajahepat.blogspot.fi Heti kun saan kuvia niin kirjoittelen teille keskiviikon ratsastustunneista Allulla esteitä. :)


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti