tiistai 27. toukokuuta 2014

The best day of my life... Or is it?

No niin täällä sitä taas ollaan. Oltiin tänään tutustumassa yläasteella ja oli kivaa! Ihan kauhee valkka tänään en tiiä mistä alottais? Sateesta, kaivinkoneesta ja tuulesta heppojen säikkymisistä vai mistä? Viimen viikolla oltiin luokkaretkellä joten en päässyt keskiviikkona tunnille. Ne oli silloin tehnyt lävistäjälle raviväistöä ja siitä laukkaa uraa pitkin ja se teki kulma laukasta laadukkaampaa! ;)

No mutta tänään siis menin tallille ja olin että jes nyt suoritetaan esterata koska niin ope kerto maananataina että sittenkin hypätään. No samantien kun päästiin maneesiin ja ope kävi hakemassa ulkoa estetolppia eli ovi oli auki niin Iitu säikähti kaivinkoneiden ääniä ja samalla kaikki muutkin (olin ainoa joka ei ollut kiivennyt vielä selkään) ja siis ratsastastaja tippui Iitulta ja minä joka menin siis Spiritillä, niin Spirit meni paniikkiin ja juoksi ympyrää mun ympäri. Koko tunti oli täynnä säikähtämisiä ja Iitun ratsastaja tippui toisen kerran, Unilta myös ja kaikki muut vaan kiitolaukkas! Sitten jatkettiin kaikki pääty-ympyrällä ja vaihdettiin suuntaa ja tiesin että olen oikeaan kierrokseen huonompi ratsastamaan ja ajattelin, että "Nyt jos tää lähtee niin mä oon maneesinpohjalla." Pari kierrosta se meni siististi (jäänittyneenä) ja kuului joku isompi kolahdus kaivinkoneesta ja täydellä teholla toiseen päähän ja huomasin, että nyt se ei hidasta samalla tavalla kuin aikasemmilla kerroilla että hidastaa itseään mitä lähemmäs pääty tulee ja se veti pään alas ja mä olin maassa. Jostain kumman syystä vasemmalla puolella ponia! :D Kyllä sattu ja ohja oli irronnut kuolaimesta niin mulla oli se ohjanpää kädessä nousin ylös ja rauhotuin. Nousin selkään ja päätettiin mennä kentällä pyörimään kun sillon ne näkee mitä tapahtuu. Siellä tehtiin kaikenlaista ja ponski rauhottui, mutta ei ollu rento! Tehtiin sitten siinä laukannostoja puoli pääty-ympyrää ja sen jälkeen sellasta, että tehtiin voltti lyhyen sivun keskelle ja siitä laukkaa pitkää sivua pitkin ja siis molempiin päätyihin ja pitkille sivuille! Ja loppu ravit tekemällä kaikkiin neljään kulmaan voltteja ja sitten loppukäynnit ym.
Kauheen jännittynyttä menoa!

Tähän päädyttiin ja nyt 60% hevosesta kuuntelee






Sellasta tällä kertaa yritetään nyt päivitellä ja kohta se kesälomakin alkaa niin tulee paaaljon enemmän postauksia! Huomenna ainakin saan kuvia niin tulee postauskin!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti