keskiviikko 3. helmikuuta 2016

Epäonnistuneen onnistunut tunti

Siinä sitä satulahuoneessa istuessa epätoivon keskellä, Saga, ei Sagaa, ei pliis Sagaa, en osaa, en pärjää, taidot ei riitä... Tää on taas tätä mun päähän iskostunutta jännittämistä turhasta asiasta.

Meillä oli siis kuuden laukan linja ristikko-pysty. Saga taas tapansa mukaan tosi spookina ja jouduin taas keskittymään, että poni menisi edes esteistä yli... :D Huoh, no ainakaan se ei pääsy viemään mua 6-0 vaan mä päätin suurimmaksi osaksi vauhdista. Parin ohi menon jälkeen päästiin ekasta esteestä yli, toiselle ja se sujui kohtuullisesti, tultiin se siis moneen kertaan ja kerran Saga pääs livistämään multa sisäkautta ohi, ja ohjeeksi tuli työntää vahvasti sisäpohkeella sinne kohti ulko-ohjaa ja istua rennosti alas ja sisäreidet kiinni ja pohkeet tukee. Se mulla olikin vähän ongelmana, että alan jännittyymään kropasta...


Vaihdettiin suuntaa ja Saga spookaili estettä taas kerran mutta mentiin yli ja sen jälkeen oli esteen vanhasta kohdasta jäänyt painauma, jota Sagan piti sitten pelätä ja ekan hypyn jälkeen se meinasi pysähtyä siihen painauman eteen... :D Kerran se lähti kiemurtelemaan ja katsomaan esteen takan olevaa painaumaa ja mulla tuli jo raippa, muta poni kerkesi stopata ja tulin sieltä kaulalle! 

Tykkään Sagassa tosi paljon sen hypyistä ja siitä, että se imee esteelle, mutta välillä se tuntuu imevän, mutta meneekin oikeesti ohi! Mutta kyllä mä sain sen nyt tällä viime tunnilla tosi kivan rennoksi ja suoraksi ja tultiin reippaassa tempossa. Yleensä mua alkaa pelottamaan/jännittämään jos hevonen tai poni kieltää, mutta Sagalla mulla ei vaan kummasti tuu sitä vaan nautin hommasta ja siitä että saan lisää tekemistä sinne selkään, eikä aina tiettekö sitä, että se hevonen hyppää abou mistä vaan ja mitä vaan. :D Ja pärjäsinkin siellä selässä hyvi ja Sagakin alkoi rauhoittumaan ja keskittymään. 


Eli kaiken kaikkiaan meni tosi hyvin, alusta asti vaan pitää oppia tarkemmaks, että se poni ei pääse stoppailemaan tai menemään ohi!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti