keskiviikko 13. tammikuuta 2016

Uusi tuttavuus koeajolla!

Menin eilen ponilla, jonka olen ihan unohtanut ratsastusvaihtoehdooistani. Poni on nimeltään Saga, rautias, risteytysponi tamma. Säkää n. 135cm. Reipas, kuumuva, oikein näppärä poni! Ihmettelin aluksi kuinka pienen ratsun sain, mutta Sagalla on isot askeleet ja se oli oiken kivan mallinen ja en itsekään loppujenlopuksi ollut niin iso sinne! Joo just kun olin oppinut menemään hevosella! :D
Kuvassa Vilja, joka menee Sagalla paljon ja on mennyt sillä monta kertaa! Halusin laittaa heistä kuvia, jotta vähän näätte millainen poni kyseessä! Kuva C) Silja

Olin iiiihan hukassa ekat 15min, en tiennyt yhtään mitä tehdä siellä ja keventelin vaan (niin tosiaan tehtiin hankijumppaa pellolla), vaihtelin suuntia ja tsekkasin perusjutut läpi ja tein pari väistöä. 25min jälkeen laukassa ideanani oli ottaa kevyessä istunnassa ympyrä, toisin kävi ja sain kylmän kyydin peltoa pitkin toiseen päähän! Juu oli tosiaan energiaa ponilla... :`D No jarruttelin ja kävelin hetken, otin ravin, istuin alas ja tein pari kierrosta kokoomisia ravissa. Sitten jatkoin siitä mihin laukassa jäätiin ja piti kävellä jonkin verran kun hepat hengästyi nopeasti! Otin myös reippaampaa laukkaaa isollaisolla ympyrällä siinä kevyessä istunnassa (otin välissä toki taas käyntiin) ja uskaltauduin ottamaan 1 reippaamman suoran, härregyyd kun lähti muuten vauhtia siitä ponista!!! Meni aika lujaa nimittäin ja jarruttelu otti oman aikansa. 

Nämä molemmat kuvat C) Silja ja ratsastaja kuvissa Vilja! :)



Loppuraveissa sain vähän tuntumaa Sagaan ja se meni superhienosti eteen ja alas. Mitä nyt päässäni summasin tunnin jälkeisiä ajatuksia, niin istunnalla ratsastus, nopeat ja vahvat pidätteet, mahd. vähän kättä käyttäen koko aika. Poni tuntui tosi mun tyyppiseltä ja siinä oli vähän jotain Rediäkin joka toki miellytti mua! :) Katsotaan jatkanko tällä ponilla tämän kauden vai vaihtuuko ratsu vielä!

2 kommenttia:

  1. Kiva postaus! Juu tosiaan semi paljon Sagalla on tullut mentyä, onhan se nyt pian kolme vuotta ollut lemppari :D aika lyhyet jalustimet mulla noissa kuvissa, mutta ei voi mitään:P

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo meet niinku 1000 kertaa paremmi ku mä :`D Oisitpa nähny se vei mua aik 6-0! :DDD Te meette vaa nii siististi! :) <3

      Poista