keskiviikko 28. kesäkuuta 2017

Sagalla ravi siksak -kuviota 1.5.


Tehtiin yksi viikko ihan vain väistöjä mutta siitä ei vissiin ole matskua, koska ainakaan mä en löydä. Menin sillon tuttuun tapaan väistöjä ja Saga oli tosi hyvä ja saatiin vähän punaisesta langasta kiinni väistöissä, Koska kun teen väistö, unohdan pitää hevosen muotissa ja asettaa ulos elikkä väistön suuntaan. Kun kouluratsastaja olen niin mun on oikeesti helppo saada sileällä asioista kiinni ja tiedän tasan tarkkaan mitä halutaan väistöltä ja oon oikeasti aika hyvä korjaamaan virheitä tehtävillä ylipäätään. Kiitän kyllä toki opettajaakin aina siitä, että osaa korjata mun virheitä ja viedä mua eteenpäin!

Sagalla niinkun oikeestaan kaikilla hevosilla se itse työskentely ja tehtävien teko menee ihan alkuverkasta riippuen. Välillähaahuilen ja oon omissa maailmoissa ja ohjat löysäll enkä ratsasasta ja vaikuta poniini ja keksi sille koko aika tehtävää. Silloin Saga ei ole rehllisesti läpi ja lintsaa viisaana ponina tehtävillä ja sitten pakka lösähtää. Väistöpäivänä yritin tapani mukaan ratsastaa sagan tosi hyvin avuille ja herkistellä sitä ja Saga olikin tosi hyvä silloin ja pysyi tuntumalla tosi kivasti!

Ryhti kröhöm... onneks pääsee taas leirlle, joka on istuntaan keskittyvä :D

Tehtiin sitten raviväistöjä ja sitten jyrkempiä väistöjä ja sitten siksak -raviväistöjä. Saga oli tosi hyvä, ite tuin varsinkin siksakissa aika jäljessä, kun apujen piti olla tosi nopeet. Saatiin siinäkin hyvät pätkät ja jäi tosi hyvä fiilis!
  Oho en oo muokannut tätä, enkälaukkakuvia mutta voivoi niillä mennään!


Käytiin vielä fiilistelemässä tiukan koulureenin jälkeen ja poni tykkäsi ja se päristelikin reippaasti menemään!


Saga kävi ihan kierroksia, kun tultiin ottamaan kentälle loppuravit ja ravaili tyytyväisenä eteenalas.



2 kommenttia:

  1. Ponilla, jolla ratsastat, näyttää olevan aika usein suu auki. Onko se sitten vain tämän ponin tapa vai johtuuko esim liian kovasta kädestä?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hyvä kysymys. Se on ponilla enemmänkin tapa, sillä ratsastan kyllä pehmeällä kädellä sitä kuten muitakin hevosia. Mutta olen miettinyt, että onko käteni sitten liian kova kuitenkin tuolla kuolaimella...

      Poista